Hi2 | های تو

امروز: دوشنبه 29 آبان 1396 ، آخرین به روزرسانی سایت حدود 1 سال قبل بوده است.

چراغ قوه زوم دار پلیس
ساعت طرح رولکس مارک walar
Avatar

سلام!
هنوز وارد سیستم نشده اید؟
یا عضو سایت نیستید؟

  • ارسال شده: بيش از 7 سال پیش در سلامت روان ، تعداد نمايش: 13753
    اگر شما هم جزء یکی از افرادی هستید که بیرون پریدن از رختخواب برایشان کار دشواری به نظر می‌رسد، تا‌کنون شده از خودتان بپرسید که دلیلش چیست؟ چرا فقط برای یک دقیقه بیشتر چرت زدن مکرراً روی زنگ ساعت می‌کوبید و نهایتاً هم باید چهار دست و پا از روی تخت پایین بیایید؟

    به گزارش فان کلوب به نقل از ایسنا، شاید هم دلیلش این باشد که شما به اندازه ی کافی "انگیزه" برای زودتر بیدار شدن از رختخواب ندارید! شاید زندگی برایتان آنقدر هیجان انگیز و لذت بخش نیست که بخواهید از خواب بلند شده و روز خود را شروع کنید. برای یک لحظه هم که شده به این موضوع فکر کنید! آیا احساس می‌کنید که زندگی خسته کننده و بی‌‌ثمری را دنبال می‌کنید؟ 

    اگر زندگی فعلی تان خوشحالتان نمی‌کند، همین حالا وارد عمل شوید و شرایط خود را تغییر دهید. شما یک‌بار بیشتر شانس زندگی کردن را ندارید، پس بهتر است از این فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته به بهترین نحو استفاده کنید. کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می‌برید. به این فکر کنید که انجام آن کار چه شور و اشتیاقی را می‌تواند در وجود شما زنده کند و سپس با این تفکر به انجام آن کار اهتمام ورزید.

    1- به این موضوع فکر کنید که با تنبلی و بی‌میلی فقط لذات بیشماری که می‌توانید در زندگی بدست آورید را از خود دریغ می‌کنید. چرا اجازه می‌دهید نعمت‌های شگفت انگیز زندگی از کنار شما بگذرند؟ از این دید به قضیه نگاه کنید: زندگی آنقدر کوتاه است که حیف است لحظات خود را در خواب سپری کنید. باید بلند شوید، دست به کار شده و از زندگی خود لذت ببرید. باید لحظه لحظه ی زندگی را برای خود لذت بخش سازید.

    2- حالا که متوجه شدید که چه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، انجام آنها را به صورت یک هدف در ذهن خود در بیاورید و صبح‌ها به آنها فکر کرده و برای عملی کردنشان خودتان را وادار کنید که راس ساعت مقرر از رختخواب بیرون بیایید. انجام چنین کاری به صورت روتین ذهن شما را برنامه ریزی می‌کند و به مرور زمان این توانایی را پیدا می‌کنید که به محض اینکه ساعت زنگ زد فوراً از جا بلند شوید. وقتی صدای زنگ ساعت را قطع کردید با خود عباراتی از این قبیل را تکرار کنید: "امروز بهترین روز زندگی من خواهد بود و من قصد دارد بیشترین استفاده را از زمان خود ببرم." سپس با اعتماد به نفس کامل از رختخواب بیرون آمده، قدم بر روی زمین بگذارید، به عضلات خود کشش دهید و سر را بلند نموده و مستقیماً به زیر دوش بروید.

    3- در حالیکه دوش می‌گیرید و با صدای بلند آهنگ مورد علاقه تان را می‌خوانید، برای روز خود برنامه ریزی کنید. (البته اگر تا آن لحظه برنامه‌هایتان را هماهنگ نکرده‌اید). تمایل دارید امروز چه کارهایی را انجام دهید؟ چه کار پر اهمیتی وجود دارد که شما باید آن را انجام دهید؟ کارهایتان را اولویت بندی کنید و ببیند چه کاری را باید زودتر انجام دهید و چه کارهایی را می‌توانید به زمان دیگری موکول کنید؛ اما نکته قابل توجه اینکه سعی کنید ابتدا کارهایی را برای انجام دادن انتخاب کنید که لذت بیشتری به شما می‌دهند و بعد با انرژی زیاد به سراغ کارهای دیگر بروید.

    4- همین طور که روز شما به جلو پیش می‌رود به ترتیب کارهایی که باید انجام می‌دادید را مرور کرده و به خودتان قول بدهید که تا پایان روز کلیه آنها را انجام دهید. شاید یک کار باشد، شاید هم 3 -4 کار مختلف، به هر حال فرقی نمی‌کند. هدف اصلی شما در ابتدای راه این است که یاد بگیرید کارها را انجام دهید و آنها را به پایان برسانید. فقط باید عمل کنید و کارها را انجام دهید. با تمرکز کردن بر روی کارهایی که می بایست در طول روز انجام دهید، عادت چرت زدن نیز از بین خواهد رفت.
  • کانال تلگرام فان کلوب




    برچسب ها:
    خواب , صبح , بیدار


    نظرات کاربران
    توجه: امکان ارسال نظر ، تنها برای اعضای سایت ممکن است. لطفاً وارد سایت شوید و یا عضو سایت شوید.
    هنوز نظري براي اين مطلب ارسال نشده.